مفهوم:* زیر ساخت امنیتی
(۷کد):]امنیت اطلاعات (حریم شخصی)[ ] امنیت زیر ساخت ارتباطی [ ] امنیت فیزیکی و محیطی [ ] امنیت نرم افزار ها و سخت افزار و کلاینت ها [ ]امنیت پایگاه داده [ ] امنیت روال ها و دستورالعمل ها [ ] ایمنی اطلاعاتی [
مفهوم:* فرهنگ سازی
(۳ کد):] ایجاد فرهنگ سازمانی [ ] رهبری به عنوان الگو [ ] فرهنگ سازی عمومی [
مفهوم:* تولید و ایجادمدیریت دانش در سازمان
(۱ کد):] تولید و ایجاد مدیریت دانش در سازمان [
مفهوم:* آموزش
(۵ کد):] اموزش مدیران ارشد [ ] آموزش پشتیبانی فنی [ ] آموزش راهبران [ ] آموزش کاربران [ ] برنامه ریزی اجرای اموزش های تخصصی در حوزه ی فناوری اطلاعات [
مفهوم:* توسعه منابع انسانی فناوری اطلاعات
(۵ کد):]تطابق میان منابع انسانی موجود سازمان با استراتژی، خدمات و فرایند های جدید سازمان [ ] توسعه نیروی فعال و متخصص در واحد فناوری اطلاعات [ ]موجود بودن کارمندان با تجربه در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات [ ] ایجاد واحد معاونت یا مدیریت مستقل فناوری اطلاعات در چارت سازمانی [ ] توانائی ارائه کنندگان راهبری فناوری اطلاعات در پیاده سازی [
مفهوم:* دسترسی ذینفعان به خدمات ارائه شده
(۳ کد):] دسترسی افراد خدمت گیرنده به خدمات ارائه شده [ ] دسترسی افراد خدمت گیرنده به زیر ساخت های ارتباطی ( اینترنت و اینترانت و…) [ ]دسترسی ذینفعان به خدمات الکترونیک [
مفهوم:* ایجاد تسهیلات جهت دسترسی سریع و آسان به خدمات الکترونیک
(۱کد):] ایجاد تسهیلات لازم جهت دسترسی سریع و آسان [
مفهوم:* امکان جایگزین برای خدمات الکترونیک
(۱ کد):]دسترسی همزمان به خدمات حضوری و ارتباط بخش های مختلف سازمان[
مفهوم:* دسترسی مجازی جامعه هدف به مسئولین، مدیران و کارشناسان سازمان
(۱ کد):] دسترسی مجازی جامعه هدف به مسئولین ، مدیران و کارشناسان سازمان [
مفهوم:* راحتی کار جهت استفاده عموم استفاده
(۱کد):] راحتی کار جهت استفاده عموم استفاده کنندگان (user friendly) [
مفهوم:* صرفه جویی در هزینه و زمان از طریق خدمات الکترونیک
(۳کد):]صرفه جویی در هزینه از طریق خدمات الکترونیک[ ]صرفه جویی در زمان از طریق خدمات الکترونیک[ ] دسترسی سریع به خدمات[
مفهوم:* آموزش و فرهنگسازی جامعه هدف
] آموزش جامعه هدف [ ] اطلاع رسانی به جامعه هدف [ ] فرهنگسازی و توجیه جامعه هدف جهت استفاده از خدمات الکترونیک [